Zaregistrovať sa
alebo Prihlásiť sa
Záujem o prenájom elektrických vozidiel v centre Bratislavy narastá TV Markíza
Za dva roky fungovania unikátneho projektu up! city v centre Bratislavy najazdili zákazníci na elektrický pohon viac ako 340-tisíc kilometrov.
Za mestským projektom up! city stoja spoločnosť Volkswagen Slovakia (VW SK) a Aliancia Stará Tržnica (AST) spolu s partnermi Mestom Bratislava a ZSE. „Projekt sme štartovali s ambíciou priblížiť verejnosti nové udržateľné formy mobility. Do bratislavských ulíc a okolia sme priniesli malé mestské žihadlá na elektrický pohon Volkswagen e-up!, ktoré sa stretli s veľkým úspechom, vďaka čomu pribudli do flotily dve nové vozidlá. Zákazníci oceňujú najmä jazdné vlastnosti, rýchlosť nabíjania a čistotu vozidiel," uviedla Lucia Kovarovič Makayová, hovorkyňa VW SK.
Ako ďalej doplnila, tohtoročnou novinkou v rámci projektu up! city je prvá pojazdná kaviareň v elektromobile s názvom coffee up!, na ktorú môžete natrafiť v rámci rôznych podujatí v centre hlavného mesta.
V rámci projektu up! city je v centre hlavného mesta k dispozícii 9 elektrických vozidiel a spolu vyše 30 bicyklov vrátane cargo, elektrických a detských. Najväčší záujem o prenájom je v letných a teplejších mesiacoch, cez víkendy a sviatky. Pri vozidlách tvoria až 90 % zákazníkov domáci. Pri bicykloch je pomer vyrovnaný a od apríla do októbra si ich požičiavajú dokonca viac turisti. Najčastejšie je záujem o krátkodobý prenájom vozidla do dvoch dní. Zákazníci ho využívajú cez týždeň najmä na pracovné účely a cez víkend na výlety s rodinou a priateľmi.
Na výhodnejší prenájom majú nárok členovia klubu up! city. Aktuálne ich je vyše 330 a vozidlá si často požičiavajú len na niekoľko hodín. „Stretli sme sa však aj s opačným prípadom, a to s prenájmom vozidla až na 55 dní vkuse. Vo všeobecnosti sa však viacerí členovia klubu zhodujú, že príležitostný prenájom elektrického vozidla z up! city je pre nich výhodnejší, ako mať vlastné vozidlo. Nevznikajú im totiž náklady na pohonné hmoty, poistenie, servis, ani si nemusia robiť starosti s parkovaním," vysvetlila Kovarovič Makayová.
Projekt up! city je neziskovou aktivitou viacerých partnerov, pričom celý výťažok z prenájmu vozidiel a bicyklov slúži na revitalizáciu námestia pred Starou tržnicou. Partnersky podporuje viaceré dobročinné aktivity a kultúrne podujatia ako Deň narcisov, darovanie krvi, Vianočný taxík, Misia (osobnosti kuriérmi), Noc múzeí a galérií, Febiofest a ďalšie.
„Vďaka projektu up! city sme v lete 2018 v kooperácii s Mestom Bratislava renovovali námestie pred Starou tržnicou, ktoré dovtedy doslova zívalo prázdnotou. Tento zanedbaný verejný priestor sme zveľadili inštaláciou nového sedenia, úpravou stromov a krov, ako aj inštaláciou dodatočného osvetlenia. Dnes je priestor v meste priam kultovým, najmä v letných mesiacoch tu trávia voľné popoludnia aj večery ako obyvatelia, tak aj návštevníci mesta, a to v príjemnej atmosfére. Sme radi, že aj vďaka up! city sme tento verejný priestor vrátili ľuďom," uviedol Gábor Bindics, predseda občianskeho združenia AST.
Ako funguje up! city
Otváracie hodiny prevádzkovej kancelárie up! city v budove Starej tržnice na Námestí SNP v Bratislave sú od 10:00 do 18:00 hod. Tu si môžu záujemcovia požičať a vrátiť vozidlo či bicykel a dostanú všetky praktické informácie k zapožičaniu dopravného prostriedku. Zároveň sa priamo na námestí nachádza aj nabíjacia stanica. Viac informácií o projekte nájdete na www.upcity.sk a na www.facebook.com/upcitysk/.
Zdroj: www.markiza.sk